CMS - CLAIMS MANAGEMENT SYSTEM
Claims Management System (CMS) – rozwiązanie informatyczne umożliwiające kompleksową obsługę roszczeń dla ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczeń majątkowych. System dba o utrzymanie jednolitego standardu obsługi każdego zgłoszenia z danej kategorii, zapewnia elektroniczną archiwizację dokumentów oraz ewidencje statusów obsługi roszczenia. CMS eliminuje większość zadań opartych na papierowym obrocie dokumentów, sprowadzając je do procesów elektronicznych. Dzięki możliwości dostępu do Systemu za pośrednictwem przeglądarki internetowej, w procesie obsługi danego roszczenia może współpracować kilka podmiotów (Ubezpieczyciel, Administrator, Rzeczoznawca itd…).
Cechy:
- przyjęcie zgłoszenia sprawy
- weryfikacja zasadności roszczenia
- kolekcja i archiwizacja dokumentów
- wstępne lub ostateczne decyzje wypłat i odmów (w zależności od danego procesu)
- podgląd spraw roszczeniowych
- limity autoryzacji roszczeń
- automatyczne generowanie pism i korespondencji
- rejestracja korespondencji
- zarządzanie procesem likwidacji szkody
- koordynacja zadań wykonywanych przez likwidatorów, rzeczoznawców
oraz centrum serwisowych - obsługa dostaw (kurierzy)
- wielostopniowe raportowanie
- bieżąca kontrola szkodowości i wysokości wypłat